Tuesday, March 24, 2009

RAHSIA TAHI LALAT

=).


Setelah cuba untuk mencari topic yang best untuk di blog kan dalam fabulous blog ini, akhirnya dapatlah idea yang best pon tak best sangat la tetapi memang best for me..

Ya topic kita pada hari yang mulia ini ialah Bagaimana saya berkenalan dengan kekaseh saya. HAHAHA.Mesti ramai yang dalam hati kata ‘apelah poyo dan skema minah nie’ dan sebagainya. Tetapi saya tidak peduli kerana ini blog saya. Jadi sukahatiakula nak tulis ape. oppss!! Jangan berkecil hati (gile poyo aku tulis macam nie tetapi setelah bace blog rakan seperjuangan so tercetus la berbagai idea-idea yang ajaib ini. Terima kaseh wahai Mr Jon and Cik Loly moly bertahi lalat).

Biodata kekaseh saya

Name: Mohamad Syafiq Ismail a.k.a Bard @ Bard CB dikalangan clan nya
Ic No : 861215-30-XXXX ( sorry tak boleh bagi tau RAHSIA) wakakak!
Height: Tinggi saya paras hidung dia ( gila tinggi kekaseh aku nie) almost 7foot.
Weight: Dia berat pon tak berat sangat la.Ada sama berat
7 buah tong gas kat dapur.Maaf kekaseh.

Favorite Drinks : Nescafe Iced
Favorite Foods : All red meats especially kambing biri-biri (macam kelakar je) yang
sangat tak bagus untuk kesihatan.
Kawan Karib: Adik dia kot dan 6 ekor kerabats
(baby fiffy,Papa,bamput,dek wan & kecik)-sounds gay kan..

Musuh Ketat : Syaiton yang di rejam dan ex- girlfriends (nie aku yang tak suka. Duh!)

p/s: Kepada ex-girlfriend die, if baca blog aku nie bersedia kena tamparan yang hebat dari aku. TAK SUKEEEE..!!

sambung balik…!


Artis kesukaan : Nora Danish and Jessica Alba
( nie aku yang suka I Love Jess!)
Artis yang tak suka : Tom Cruise , Ashton Kutcher, dan artist/actor yang ada 6 packs
sebab die jealous tengok aku melt with those guys
( so kekasehku, anda bila nak ade 6 durians??)

Hobby : Dating dengan saya( yeke?? ),fix computer stuff, skateboarding, watching all the
latest movies at cinema with me(banyak gila tickets kami,nak tengok??)..
Bad Habits : Smoker (bila nak quit nie ..ish..ish.. tak bagos!)

Currently working at his own computer shop at IOI Mall
(Hi-Tech Broadband) wowowo dah promote nie kena bayar royalty [ Jika computer anda ada problem sila hantar je di situ] =).
**- - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - - **


** Siape penah buat biodata masa zaman primary and secondary school dulu..???
mesti gelak gila kan bila bace balik. HAHAHAH..LOL~

saya still simpan those buku biodata and format die sama je kan. HAHAH. sangat la ntah hapa-hapa!

Ok,berbalik kepada title saya, kekaseh saya nie saya kenal masa birthday kawan baik saya Oddah ( nama glamour Odd).So kita orang tengok movie ramai-ramai at KLCC Batman Return if I am not mistaken la. Lepas tengok movie, kami menuju ke destinasi seterusnya iaitu Al-kafah @ Bukit Antarabangsa..
Masa makan kekaseh saya ni duduk macam bertentangan dengan saya. Dan pada ketika itu saya nampak suatu tarikan yang sangat obvious iaitu dia ada mole yang sama gila dengan Cik Lolly (tempat dan kecomelan yang sama tambah kemanisan sedikit). Dengan pantas saya SMS Cik Lolly nak inform jumpa kembar die..Masa tu excited sangat tapi tak boleh nak express kan dengan kata-kata kerana Odd duduk jauh dari saya. So kira gelak sorang-sorang la(makan sorang..HAHAH).

Masa tu saya tak pon tertarik dengan kekaseh saya.Just shocked jumpe orang yang ada taik lalat macam kawan baik saya je. Dan kekaseh saya kurus berbanding sekarang yang semakin sihat dan gebu( berkat penjagaan rapi)!

Selepas setahun kami bertemu kembali( poyo nya ayat ku ini) Ketika itu college saya mengadakan Cultural Day and kami kena buat persembahan macam kanak-kanak Kiwanis(HAHA..Pa, jangan gelak kay) Alamak! Untuk pengatahuan pembaca semua, kekaseh saya bukan satu collage dengan saya tau so jangan messed up pulak..LOL!

So kami kena practice vocal agar menjadi lebih manthop dan Firhan(tunggak utama saya kenal dengan kekaseh saya) pon mengajak kami practice kat Jamming Studio kawan nya iaitu kakaseh sayalah..Masa jumpa dia kat studio baru saya teringat ‘nie la budak yang ade taik lalat time birthday Odd dulu’..

So semenjak dari situ die selalu la lepak kat rumah sewa kami di Bukit Jalil..Dan banyak incidents sweet+ sour+ bitter+funny et cetera happened (hopefully ex B-11-10 residences tak de simpan anytings since semua pon da lepas) =).

So I make it short sebab if nak tulis kat my fabulous blog nie memang cramp la tangan aku nak type semua cerita.

So lepas selalu bertemu dan selepas die officially break dengan his ex-girl kami pon makin rapat( officially break ke?? Nak double confirm ngan dia nie. Duh!)

Dan kini saya sedang menunggu hari-hari bahagia(wakakak. Mesti korang kata aku gatal kan. HAHHA) mane ade kini hubungan kami dah plus minus 3 years man!

Hopefully aku tak flirting around dan setia pada my beloved boyfriend and same goes to him..May loves be with us each and every seconds .Love you Darling!




*inilah dia kekaseh yang saya maksudkan.*


Miss LiNNa in LOVE..

10 comments:

Mr Jon said...

Bukan main gedik eh Miss Linna bercerita pasal kekaseh....
Asal kau tak citer kau paksa die pierce...kau suh dier melawat kau bawa bunga ngan coklat...etc..
Hihihihihii....anyway semoga berbahagia kawanku....

Anonymous said...

OMG!!!wahai miss jiwang..hari ni awak OD ke?! hahaha

Miss Linna said...

Jon ko aku pukol atau ko nak putos sahabat...??
mane ade aku suro die bawak bunge & cake sume..

die sayang aku die bawak la untuk girlfriend die yang sakit tenat nie...

jangan la jealous denagn ke romnatickn and ke gentlemanan boyfriend aku..

=).

Miss Linna said...

Wahai miss Porcelina..

aku jiwang jap nie berkat kene tmpias rakan2 blogger aku..

Unknown said...

owh macam tu ke...hmm barulah sya tahu..huhu sedeh lah pulak bace blog ko yang kali ni..so ko kene time kasih kat aku kalo bukan bday aku jatuh pada hari tersebut maka ko takkan jumpe ngan si kekaseh ko nih....nak balikkkkkkkkkkkkk.......
p/s: ko x rindu kat aku ke?...:p

Miss Linna said...

sedih ke ape...
kelaka la..
nie mesti ko terlampau menjiwai sampai terbit perasaan sedih dan pilu...

wawawawa...

ko rindu aku ke...LALAL~
best nye ade orang rindu aku.
faida rindu sampi termimpi2..

=).

a.d.e.l.a said...

Haha.
meh aku tambah.
kini hubungan kami dah plus minus 3 years and sudah beberapa kali kami putus akibat perangai aku yang queen control.

kami pun plan untuk kawin tp memandangkan hantaran ku berharga 2 JUTA maka kami postpone tarikh kawin kami tu.

haha.
kim salam kat twin ye.

Miss Linna said...

Sialan lu lat..

apasal ko and Jon x puas ati ngn aku nie..

Hantaran tu boleh negotiate..HAHA

korang doa agar aku kawen cepat ye!!!

a.d.e.l.a said...

tak puas hati ape nya.
sume khabaran ini benar belaka wahai sahabat.

sila tenang sila tenang.

Anonymous said...

waa~
so sweet la entry nie =D
bangga je kekaseh sis linna tu kn~