Tuesday, March 31, 2009

Adakah itu di classifikasikan sebagai bingai..?

semalam 31 march 2009 merupakan hari yang sangat busy bagi bulan march..yeke..?? ikuti jadual perlajalan hidup saya semalam yang sangat menyeramkan..

saya bangun sharp pada pukul 8.07 am
(saya selalu set jam ending number 7) dan terus telan saliva kerana ia bagus untuk kesihatan kita!
Lepas itu masuk toilet nak mandi and ya Allah air sejuk macam iceberg then duduk kejap atas katil termenung fikir macam mana nak mandi air sejuk sangat. Heater da nak dekat 2 minggu tak boleh pakai sebab adik aku yang sengal pergi simbah air lepas itu terjadi litar pintas dan heater tu tak boleh pakai. Tanpa berfikir panjang aku terus ambil toothbrush dan sneak in toilet mak aku dan terus mandi dengan nyaman.! Aahhhhh!

Lepas bersiap-siap dan spray perfume 1 badan, terus turun bawah dan minum air buatan ibundaku untuk ambil berkat dan terus start engine princessku menuju ke Maybank yang berhampiran untuk meng-cashkan cheque bapaku. Selepas itu saya terus menuju ke kantorku yang berhampiran Ampang point and macam biasa parking aku kene tawaf 7kali baru boleh dapat.

Sampai office call hotel at Penang sebab guest complain tak de breakfast. Disebabkan guest tu, aku kene call cik Fauziah bingai and suruh die baca semule booking yang aku dah buat aku mention ‘1 deluxe room with breakfast’ so dia pun buat booking semula.Duh!

Then pergi belakang jap tengok muke yang cantik nie depan cermin and suruh kakak Zaema (bapak die mati time Tsunami,kesian) buat kan aku tea O kurang manis. Lepas tu aku turun bawah jap at Alliance bank, bank in duit dalam account company (nie memang kerja aku jika melibatkan bank).

Around 1157am, call bapak aku tanya dia nak masuk office pukul brape lepas itu aku pun pergi lunch dengan Kak Lieza at Linda Onn’s chicken rice shop. Lepas lunch, aku shoot ke Apex Investment Services Berhad terletak di Jalan Pahang nak submit cases ( pocket money nak pergi Medan this coming May huhuh).

Selepas itu aku dengan pantas menuju ke Hilton PJ kerana ade AGM meeting for travel agencies so aku kena la pergi.Aku ingat mesti sampi lambat sebab jam da pukul 2.30pm then bile check memo, start at 3pm. So sampi je aku terus pergi washroom and spray perfume bagi wangi-wangi sikit then terus register.
Meeting tu pon macam bingai gak sebab semua pon orang tua and aku je paling muda(ye saya muda lagi okay!) and macam biasa la if meeting-meeting travel agent nie if jumpa kena la bertukar-tukar name card (bole buat collections) and beramah mesra dan bertepuk tampar (hahah) sungguh membosankan dan selepas meeting, as usual makan time.Sounds nice kan? tapi tak kan nak makan sorang-sorang so, kene la act as professional tegur semua orang and duduk satu table makan and gelak-gelak change idea and name card as well.Nasib ade satu makcik nie die minta nak undur diri nak pergi solat so aku pon ade la peluang nak escape.So salam-salam terus ke parking and pulang ke pangkal jalan.

On the way pulang aku ikut Federal Highway, and tiba-tiba ternampak TM tower so aku call la Zul ajak balik together. Lepas itu…..


Pernahkan anda nampak symbol ini..??

Aku tak perasan tau so terus la turn left and rase sangat pelik dan takut bercampur nervous sebab takde kereta pon lalu dan tiba-tiba hidupku dipenuhi dengan banyak motor yang bila passed by aku, and pandang-pandang. Lagi la aku takut then baru aku perasan itu laluan motor. Sumpah aku takut macam nak muntah jap. Aku pon call Zul bagitau and aku drive gile laju sebab takut.Rasa macam Alice in wonderland sebab jalan kecik and ade tunnel yang aku rasa Princess aku tak muat but nasib muat sambil berdoa and hopefully ada la jalan keluar to main road.

Luckily depan mid valley ade 1 jalan kecik aku pon tiba-tiba stop and semua motor horn marah-marah, aku pon naik marah.Yelah dorang tak tau ke aku da salah jalan lagi mau marah-marah plak.Duh! and dekat jalan kecik tu ada BMW 525i blue color park and suddenly ada 1 brother datang and marah aku cakap ‘tak tau ke tu lorong motor’.Aku pon bukak tinggap and cakap ‘sorry la bang, saye salah jalan’.Bother tu sebok nak bising-bising and belagak macam kereta die.ntah-ntah driver je!

Selepas selamat aku terus menuju ke menara TM ikut jalan short cut (mesti korang semua tak tau kan, dulu investor aku penah ajar jalan tu so aku ingat sampi sekarang) and Zul masuk je kereta aku cerita perlajanan yang sangat genting tadi.



Lepas itu kami stop sekejap kat 1 nasi lemak stall. Zul cakap nasi lemak dia sedap lepas itu kami beli 2. Then we’re heading to Shemalin mamak restaurant (mamak nie if korang nak buat benda yang tak bermoral orang tak kan tau sebab tempat dia sangat tak strategic dan tersorok.HAHA) kami pon order tea iced dan makan nasi lemak sambil planning nak pergi tengok wayang gambar Talentime.

Then I send him back home and me going back as well. Took my ‘sahaja’ shower and terus tidur akibat terlalu letih dan wayang gambar talentime tak jadi tengok due to aku mengantuk tahap dewa-dewi.Tepat 12.07am aku call kekasehku dan memberikannya lawak April fool’s for him.

Itu lah yang berlaku kepada saya semalam wahai para pembaca. Sekian terima kasih.

p/s : Boleh anda terangkan kepada saya apakah meaningnya pantun ini ‘Kusangka panas di waktu petang, rupanya hujan di tengah hari’..??-aku failed paper BM sebab pantun bingai nie la..Duh!

Miss LiNNa is smiling =).
.

11 comments:

Mr Jon said...

Kah kah kah kah........ biar aku tambah sikit...Pastu kau bawa kete mcm tak betul suka2 potong lori, jentolak dan kete kat depan... Then kau masuk salah lorong kat shamelin..... kena marah dengan uncle singh....and ada motor hampir nak langgar kau...nasib dia sempat elak....

Makud pepatah tu..... ialah kau ingat semuanya berjalan lancar rupa-rupanya di dipertengahan ada masalah plak...

Unknown said...

ku sangka panas hinggak epetang rupenye hujan di tengahri bermaksud pada hari tu kite pepandai ramal cuace sendiri tanpa merujuk kpada kaji cuaca......kite ingatkan tak hujan harituh sekali hujan daa......

Miss Linna said...

ha! tu yang aku jawab waktu periksa..

cikgu aku palang besar2 kat paper aku pa oi...

zul: aku jadi begitu akibat badi salah jalan...gile tol!

Unknown said...

mungkin sbb kau bingai tu yang cikgu kau palang besar2....

a.d.e.l.a said...

betul odd_odc.

haha.
ko jwb ku sangka panas hingga ke ptg rupanya hujan d tgh hari.
dan itu bukan la pantun wahai bingai.
tu adalah pepatah.tak sama dengan pantun.
maka nya ko adalah bingai.

nak tgk talentime?
siot.tggu aku blk sabtu ni wei!!
nak tgk gak!!!!!

Miss Linna said...

memang la aku bingai time tu sebab cikgu pon bingai tak ajar..

asik sibuk ngan pesatuan die and gossip2 pasal cikgu laen..

so aku tercicir...

LOL~

Anonymous said...

hihi~
wat a long day u av sis =D

Miss Linna said...

so long Qema..!

={.

a.d.e.l.a said...

haha.
hamimah hamimah.

selamat la ko dpt bangkit time form5.

Miss Linna said...

tulah kalo x sumpah BM aku dpt 8..

nie berkat Pn. Narimah yg ajar BM dgn dedikasi.

tq cikgu!

13may said...

hehhe hehhe...

mcm mcm....lawak laa...

oh ya! salam ronda ronda :)